*** UWAGA !!!  ***  HARMONOGRAM WYWOZU ODPADÓW KOMUNALNYCH NA ROK 2016  *** SZCZEGÓŁY www.czystejaworze.pl
  • Wersja polska
  • Wersja angielska
  • Wersja niemiecka
  • Wersja czeska
  • Wersja słowacka
  • Wersja węgierska
WYSZUKIWARKA
Fundusze europejskieGospodarka śmieciowaSystem zarządzania jakościąInwestycjeKonsultacje społeczneOferta dla inwestoraZamówienia publiczneWspółpraca transgranicznaPowszechna Obrona LudnościAnkieta zadowolenia klientaBiuletyn informacji publicznejKanalizacjaGaleria na ZdrojowejSzklanym szlakiemDziedzictwo kulturoweFacebook
Komisje Rady Gminy VII Kadencji
Administrator Strony | 2014-12-25 21:01:07

 Komisje stałe Rady Gminy Jaworze:

  


KOMISJA REWIZYJNA

 

Skład Komisji:

  • Jerzy Ryrych, NDJ - Przewodniczący Komisji
  • Jan Bożek, CiR
  • Katarzyna Dyaczyńska, NDJ
  • Roman Kruczek, JZ
  • Krystyna Szczypka, JZ

 

Zakres działania Komisji:

  • opiniowanie sprawozdań z działalności finansowej gminy i występowanie do Rady z wnioskiem w sprawie udzielenia bądź nieudzielenia absolutorium Wójtowi Gminy Jaworze
  • wykonywanie innych zadań zleconych przez Radę w zakresie kontroli
  • kontrola działalności Wójta Gminy Jaworze oraz gminnych jednostek organizacyjnych w szczególności w zakresie:
    • wykonania uchwał Rady Gminy,
    • zgodności podejmowanych przez Wójta decyzji i działań z przepisami prawa,
    • realizacji spraw wynikających ze składanych przez radnych interpelacji i wniosków,
    • gospodarki finansowej i rzeczowej gminy
  • opiniowanie innych projektów uchwał i zarządzeń dotyczących spraw, w których wymagana jest opinia Komisji
     

KOMISJA BUDŻETU I FINANSÓW

 

Skład Komisji:

  • Roman Kruczek, JZ - Przewodniczący Komisji
  • Michał Hanus, NDJ
  • Edward Podstawny, JZ
  • Zbigniew Putek, JZ
  • Jerzy Ryrych, NDJ

  

Zakres działania Komisji:

  • opiniowanie projektu budżetu oraz sprawozdań z działalności finansowej Gminy
  • opiniowanie projektów uchwał w sprawie podatków i opłat
  • proponowanie wysokości sumy, do której Wójt Gminy Jaworze może samodzielnie zaciągać zobowiązania
  • opiniowanie procedury uchwalania budżetu oraz rodzajów i szczegółowości materiałów informacyjnych towarzyszących projektowi
  • przedstawianie Radzie opinii i wniosków oraz propozycji rozstrzygnięć w sprawach finansowych
  • opiniowanie projektów uchwał związanych ze zobowiązaniami i wierzytelnościami finansowymi
  • opiniowanie innych projektów uchwał i zarządzeń dotyczących spraw, w których wymagana jest opinia Komisji
  • pozyskiwanie i wykorzystywanie funduszy strukturalnych Unii Europejskiej
  • opiniowanie innych projektów uchwał i zarządzeń dotyczących spraw, w których wymagana jest opinia Komisji

 


KOMISJA GOSPODARKI I INFRASTRUKTURY

 

Skład Komisji:

  • Krzysztof Kleszcz, JZ - Przewodniczący Komisji
  • Jan Bathelt, JZ
  • Michał Hanus, NDJ
  • Paweł Lorek, JZ
  • Jerzy Ryrych, NDJ

 

Zakres działania Komisji:

  • planowanie i realizacja inwestycji gminnych
  • gminne drogi, ulice, mosty, place oraz organizacja ruchu drogowego
  • ład i zagospodarowanie przestrzenne
  • wodociągi, zaopatrzenie w wodę, gaz, energię elektryczną i cieplną
  • gminne targowiska i hale targowe
  • cmentarze gminne
  • transport zbiorowy i komunikacja
  • ustalanie planów inwestycji i remontów dotyczących mienia komunalnego
  • opiniowanie spraw związanych z gospodarką komunalną
  • opiniowanie i planowanie spraw związanych z rozwojem infrastruktury gminnej
  • opracowywanie planów zagospodarowania przestrzennego gminy
  • strategia rozwoju gminy
  • realizacja zadań inwestycyjnych
  • działalność gminnych spółek prawa handlowego
  • opiniowanie wniosków koncesyjnych dotyczących eksploatacji złóż i kopalin
  • tworzenie podstawowych zasad związanych z długofalowym rozwojem infrastruktury gminy
  • sprawy związane z bezpieczeństwem publicznym i zwalczaniem przestępczości oraz bezpieczeństwem drogowym i zwalczaniem klęsk żywiołowych
  • ochrona przeciwpowodziowa
  • ochrona przeciwpożarowa
  • utrzymanie gminnych obiektów i urządzeń użyteczności publicznej
  • opiniowanie innych projektów uchwał i zarządzeń dotyczących spraw, w których wymagana jest opinia Komisji
     

KOMISJA SAMORZĄDU I SPRAW LOKALNYCH

 

Skład Komisji:

  • Janina Holeksa, NDJ - Przewodnicząca Komisji 
  • Michał Hanus, NDJ
  • Paweł Lorek, JZ
  • Krystyna Szczypka, JZ
  • Roman Urbaś, NDJ

 

Zakres działania Komisji:

  • wewnętrzny ustrój gminy (statut), związków gmin
  • współdziałanie z Policją, Strażą Pożarną i innymi instytucjami w sprawie ładu, porządku i bezpieczeństwa publicznego
  • współpraca zagraniczna
  • przestrzeganie aktów prawa miejscowego
  • porządek publiczny na obszarze gminy Jaworze
  • sprawy obywatelskie nie objęte przedmiotem działania innych komisji merytorycznych
  • opiniowanie i wnioskowanie w sprawie projektu budżetu gminy w zakresie oświaty, wychowania i edukacji
  • opiniowanie projektów uchwał dotyczących zadań oświatowych w mieście, przedkładanych przez wójta
  • opiniowanie i wnioskowanie w sprawach powoływania, likwidacji, tworzenia filii i łączenia szkół i placówek oświatowych w zespoły
  • opiniowanie projektów uchwał w sprawie nadania imienia placówkom oświatowym
  • opiniowanie i wnioskowanie dotyczące sieci publicznych szkół i placówek oświatowo-wychowawczych, w tym przedszkoli na terenie gminy
  • koordynowanie działalności kulturalnej w gminie oraz inicjowanie przedsięwzięć kulturalnych
  • współdziałanie ze związkami twórczymi, stowarzyszeniami społeczno-kulturalnymi oraz samorządami lokalnymi
  • edukacja publiczna, w tym funkcjonowanie systemu oświaty w Gminie Jaworze
  • współpraca ze środowiskiem oświatowym, w tym z niepublicznymi placówkami oświatowymi
  • współpraca z rodzicami i stowarzyszeniami działającymi w środowisku szkolnym
  • pomoc stypendialna dla uczniów i studentów
  • edukacja kulturalna, ekologiczna i regionalna dzieci oraz młodzieży
  • sprawy dzieci i młodzieży, w tym funkcjonowanie Młodzieżowej Rady Gminy
  • rozwój i promocja gminy
  • rozstrzyganie spraw związanych z bezpieczeństwem, ładem i porządkiem w mieście
  • opiniowanie wszelkich spraw związanych z przedsięwzięciami kulturalnymi
  • promowanie rozwoju kulturalnego, sportu i rekreacji• planowanie działalności promocyjnej gminy ukierunkowanej na jego szeroki rozwój
  • opiniowanie kandydatur do nagród i odznaczeń lokalnych, regionalnych etc. – w tym do medalu „Zasłużony dla rozwoju Jaworza
  • sprawy działalności stowarzyszeń i towarzystw na terenie gminy – w tym programu współpracy z organizacjami pozarządowymi
  • stymulowanie współdziałania samorządu z organizacjami pozarządowymi
  • opiniowanie wniosków o dofinansowanie zadań realizowanych przez organizacje pozarządowe
  • organizowanie obchodów i uroczystości państwowych
  • opiniowanie i wybór kandydatów na ławników
  • opracowanie i opiniowanie projektów podstawowych dokumentów dotyczących funkcjonowania Gminy, Rady Gminy oraz Urzędu Gminy
  • opiniowanie wniosków o rozwiązanie z radnym umowy o pracę
  • sprawy z zakresu kultury, sztuki i ochrony zabytków
  • opiniowanie innych projektów uchwał i zarządzeń dotyczących spraw, w których wymagana jest opinia Komisji
  • realizacja zadań niezastrzeżonych na rzecz pozostałych komisji

 


KOMISJA MIENIA I GOSPODARKI NIERUCHOMOŚCIAMI

 

Skład Komisji:

  • Jan Bożek, CiR - Przewodniczący Komisji
  • Krzysztof Kleszcz, JZ
  • Zygmunt Podkówka, NDJ

 

Zakres działania Komisji:

  • zarządzanie mieniem komunalnym
  • opiniowanie wniosków w zakresie nadawania lub zmiany nazw ulic oraz budowy pomników i umieszczania tablic pamiątkowych
  • opiniowanie wniosków dotyczących skreślenia lub wpisania obiektu do rejestru zabytków
  • gospodarka zasobami lokali mieszkalnych i użytkowych
  • gospodarowanie gruntami
  • opiniowanie planów inwestycji i remontów dotyczących mienia komunalnego
  • przygotowanie kart inwentaryzacyjnych
  • wykładanie projektów kart inwentaryzacyjnych do publicznego wglądu
  • występowanie z wnioskiem o wydanie decyzji komunalizacyjnej do wojewody śląskiego o nabyciu przez gminę nieodpłatnie prawa własności nieruchomości
  • opiniowanie innych projektów uchwał i zarządzeń dotyczących spraw, w których wymagana jest opinia Komisji

 


KOMISJA ROLNICTWA I OCHRONY ŚRODOWISKA

 

Skład Komisji:

  • Jan Bathelt, JZ - Przewodniczący Komisji 
  • Krzysztof Kleszcz, JZ
  • Paweł Lorek, JZ
  • Zygmunt Podkówka, NDJ
  • Roman Urbaś, NDJ

 

Zakres działania Komisji:

  • opiniowanie spraw związanych z szeroko pojętą ochroną środowiska
  • planowanie i rozstrzyganie spraw związanych z inwestycjami proekologicznymi
  • prowadzenie szeroko pojętej edukacji mieszkańców w zakresie ochrony środowiska
  • opiniowanie działalności gospodarczej pod kątem uciążliwości dla środowiska
  • gospodarka wodna
  • utrzymanie terenów zielonych w gminie
  • zieleń gminna i zadrzewienia
  • rolnictwo, leśnictwo i rybactwo śródlądowe
  • kanalizacja, usuwanie i oczyszczanie ścieków komunalnych
  • utrzymanie czystości i porządku oraz urządzeń sanitarnych, wysypisk i unieszkodliwianie odpadów komunalnych
  • współpraca w ramach Lokalnej Grupy Działania i Lokalnej Grupy Rybackiej
  • opiniowanie innych projektów uchwał i zarządzeń dotyczących spraw, w których wymagana jest opinia Komisji
     

 


KOMISJA ZDROWIA I SPRAW SPOŁECZNYCH

 

Skład Komisji:

  • Katarzyna Dyaczyńska, NDJ - Przewodnicząca Komisji 
  • Jan Bożek, CiR
  • Janina Holeksa, NDJ
  • Edward Podstawny, JZ
  • Zbigniew Putek, JZ

 

Zakres działania Komisji:

  • opiniowanie spraw dotyczących zdrowia, pomocy społecznej, bezrobocia, zasad przydziału środków z funduszu przeznaczonego na pomoc społeczną oraz wszelkiego rodzaju zasiłków, a także systemu dotacji na cele społeczne
  • polityka społeczna
  • rozwój sportu, rekreacji i turystyki
  • zdrowie
  • zapobieganie alkoholizmowi i narkomanii
  • obszary patologii społecznej dzieci, młodzieży i dorosłych
  • opiniowanie projektów uchwał w sprawie liczby i zasad usytuowania miejsc sprzedaży napojów alkoholowych, o których mowa w ustawie z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi oraz innych projektów uchwał wynikających z tej ustawy
  • profilaktyka zdrowotna
  • organizacja ochrony zdrowia, monitorowanie zakładów opieki zdrowotnej, kontraktowania usług medycznych, praktyki lekarza rodzinnego, lecznictwa uzdrowiskowego
  • medycyna szkolna i szczepienia ochronne
  • zagadnienia rehabilitacji osób niepełnosprawnych (dążenie do wspólnego działania służby zdrowia, towarzystw społecznych i całego społeczeństwa na rzecz osób niepełnosprawnych)
  • funkcjonowanie aptek
  • nadzór nad utrzymaniem obiektów przeznaczonych do świadczenia usług medycznych (remonty i inwestycje).
  • sprawy dot. operatu uzdrowiskowego oraz audytu uzdrowiskowego oraz działalności uzdrowiskowej
  • rozpatrywanie spraw dotyczących ochrony zdrowia i rehabilitacji osób niepełnosprawnych w mieście
  • współpraca z radami społecznymi zakładów służby zdrowia, których organem założycielskim jest gmina
  • współpraca z Narodowym Funduszem Zdrowia
  • zajmowanie stanowiska w sprawach dotyczących rodziny w jak najszerszym zakresie, w szczególności w aspektach:
    • bazy materialnej rodziny
    • edukacji i wspomagania procesów wychowawczych
    • szeroko pojętego zdrowia rodziny,
    • działań władz samorządowych i administracji rządowej mających istotny wpływ na kondycję rodzin
  • wydawanie opinii, inspirowanie różnorakich działań samorządu na rzecz umocnienia rodziny, zajmowanie stanowiska wobec pojawiających się zagrożeń, udział w konferencjach i spotkaniach dotyczących problematyki rodzin, działania na rzecz współpracy instytucji i organizacji wspierających rodzinę
  • uczestniczenie w kreowaniu stanowiska samorządu odnośnie postulowanej prorodzinnej polityki podatkowej państwa
  • sygnalizowanie zagrożeń patologią i niepokojących zmian w środowisku
  • wysuwanie propozycji wspierania osób starszych osamotnionych w rodzinach, rodzin niepełnych, rodzin zagrożonych patologią, rodzin dotkniętych niepełnosprawnością
  • współpraca przy tworzeniu świetlic środowiskowych
  • wspieranie działań zapobiegających i rozwiązujących problemy patologii społecznej
  • podejmowanie działań zmierzających do aktywnego włączania się niepełnosprawnych w nurt życia społecznego
  • rozwiązywanie problemów związanych ze skutkami bezrobocia
  • opiniowanie uchwał i zarządzeń dotyczących funkcjonowania Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej
  • turystyka oraz stymulowanie działań mających na celu zagospodarowanie turystyczne terenów rekreacyjno-wypoczynkowych
  • opiniowanie innych projektów uchwał i zarządzeń dotyczących spraw, w których wymagana jest opinia Komisji

 



JZ - Jaworze Zdrój (komitet wójta) - 7 radnych (~43% głosów)
NDJ - Nasz Dom Jaworze - 7 radnych (~30% głosów)
CiR - Człowiek i Rodzina - 1 radny (~19% głosów)

 

Dzisiaj jest: 14 października 2019
© 2009 Jaworze OnLine. Wszystkie prawa zastrzeżone. Projekt i wykonanie: m3.net

Ta strona używa plików cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Zamknij